woensdag 10 september 2008

Emmy Miltenburg 5 jaar!

Beste allemaal, 


Galerie Emmy Miltenburg bestaat vijf jaar! In plaats van een feest te organiseren, heb ik de tijd genomen om me samen met interieurarchitect Diana Schadek te bezinnen op de toekomst. Conclusie: ik wil het anders en de galerie gaat een spannende nieuwe fase in. 


De ruimte aan de Lange Haven wordt een plek waar (jonge) ontwerpers elkaar ontmoeten en waar de focus ligt op meer materialen dan alleen textiel. De galerie gaat ruimte bieden aan innovatieve producten en verfrissende ideeën, maar ook aan debat, lezing, performance of film. 


Om dit concept te realiseren én om mijn horizon te verbreden heb ik de 
Schiedamse vormgever Ivar Tjon-Sack-Kie gevraagd als gastconservator. 
Hij krijgt het komende seizoen letterlijk en figuurlijk de ruimte. Wat hem voor ogen staat, is een groepsexpositie van ontwerpers uit verschillende disciplines, die elkaar versterken en inspireren. Sommigen gebruiken de galerie als atelier, anderen exposeren kort maar krachtig. 


Het verloop van deze organische expositie is te volgen op het blog en live in de galerie, die op piekmomenten opengaat. Om te beginnen op 18 september 2008, wanneer Ivar Tjon-Sack-Kie het jaar opent en z’n favoriete 
ontwerpers aan ons voorstelt. De presentatie Together is een eerste kennismaking met het nieuwe concept dat als Emmy plus… de wereld ingaat. 


Tot ziens op 18 september, dan drinken we een borrel op de afgelopen en komende vijf jaren van de galerie.


Groet, 


Emmy